Hae tästä blogista
maanantai 23. lokakuuta 2017
Miten mulla nyt menee?
Mun blogiaktiivisuus on ollut ihan nollassa, eikä aikaakaan ole blogille ollut. Mutta nyt i'm back!
Heitän nyt tohon tekstipalkin viereen, käykää vastaamassa siihen :)
Mutta siis aiheena olisi yksinkertaisesti se, että miten mulla menee nyt tällähetkellä. Ja mulla menee hyvin. Kisakausi lopetettiin lauantaina 7.10 ja saatiin winskyn kanssa 4vp perusradalta, mun moka :D ja tyytyväinen olen🙏 nyt ollaan valmennuksissa keskitytty mun jalkojen asentoon, koska mun kantapäät on kiinni hevosen kyljessä..
Nukan kanssa ollaan sitten harjoteltu askelten lyhentämistä ja pidentämistä + asetusta ja on mennyt tosi hyvin👌
Instagramiin voi mennä heittää kysymyksiä!
Instagram @team.leino
keskiviikko 27. syyskuuta 2017
Syyskuvaukset
Ensi viikolla saatte varmaankin kuvia instaan/blogiin :)
Instagram: @team.leino
tiistai 12. syyskuuta 2017
Ensimmäinen Kouluvalmennus
Moi!
Olin tiistaina elämäni ensimmäisessä kouluvalmennuksessa. Menin Seeralla ja alussa oli kyllä tappelua kerrakseen. Seera jäi kokoajan portille pyörimään ja peruuttelemaan, mutta raippa pelasti ja päästiin menemään kunnolla.
Mentiin aika paljon ympyröitä sekä ravissa ja laukassa niin, että tehtiin voltit joka kulmiin ja ravissa vielä väistettiin takajaloilla. Laukassa sitten jätettiin väistöt pois ja keskityttiin säätelemään askelten pituutta joka ei oikeen meiltä onnistunut. Lopuksi kuitenkin olin tosi tyytyväinen Seeraan, kyllä me vielä kehitytään!
Instagram: @team.leino
maanantai 4. syyskuuta 2017
Q&A 2!!
Tässä olisi Q&A osa 2!
Suurinosa kysymyksistä on tullut edelliseen q&a postaukseen, mutta on niita muutama tullut myös instagramiin :)
Q: Korkein este?
A: Korkein este minkä oon hypänny on ollut 80cm lankku Tappiksella.
Q: Uittamin vs peltoralli?
A: En oo kokeillu kumpaakaan joten en osaa vastata :D
Q: Jos saisit ottaa tallilta yhden hepan itsellesi kuka se olisi?
A: Winsky. Winskystä voitte lukea lisääedeltävästä postauksesta-
Q: Oletko ollut leirillä? Missä ja monesti?
A: Olen ollut leirillä tasan kerran. Leppämäki farm oli tallin nimi.
Q: Montako kertaa viikossa ratsastat?
A: Tällä hetkellä 2-3 kertaa viikossa :)
Q: Puolipaikka- vs kokopaikka housut?
A: Kokopaikkapöksyt
Q: Saappaat vs kengät?
A: itellä on nyt kengät ja saappaanvarsichapsit ja mielestäni tää systeemi on parempi kuin saappaat.
Q: Turvaliivillä vai ilman?
A: Turvaaliivillä ehdottomasti!
Q: Jos saisit nimetä ponin, minkä nimen antaisit?
A: Hmm en osaa sanoa :D
Q: Mp meikit tallilla?
A: Itekkin käytän jos ne jää esim. koulusta, koska en jaksa niitä putsata pois. Mun mielestä siinä ei oo mitään väärää.
Q: Oletko harrastanut keppihevosia?
A: Olen.
Q: Mitä teetvapaa-ajalla hevosetn lisäksi?
A: Harrastan tanssia ratsastuksen lisäksi :)
Q: Haluaisitko oman ponin?
A: Tähän on oikeasti aika vaikea vastata, en osaa nyt yhtään sanoa.
Q: Hanski vs Seera?
A: Hanski
Q: Vaihatko Winskyyn?
A: Katsotaan nyt ;)
Q: Tappis vs Winsky?
A: Winsky.
Kiitos paljon kysymyksistä :) Lisää kysymyksiä voi laittaa tähän alle, pistän ne kaikki muistiin ;)
Instagram:
lauantai 2. syyskuuta 2017
Kuulumisia, päivittelyjä ym.
Nyt vihdoin sain raivattua aikaa uudelle kunnon postaukselle :D
Nyt on siis asiat hieman muuttuneet ja kaikkea tapahtunut.
Aloitetaan muutoksista:
1. Tosiaan vuokraan nyt Nukaa ja torstaisin. Täähän tuli jo viime postauksessa nyt esille, mutta nostin sen esille vielä tässäkin postauksessa.
2. Meen nyt ainakin seuraavat kisat Winskyllä. Vaihdoin Winskyyn, valmentajani tallissa asuvaan hevoseen. Winsky on ratsastuskoulun kasvatti, mutta ei ole tuntikäytössä ja tuo valmentajan talli on siis ratsastuskoulun alueella :D Eli 9.9 olevissa kisoissa menen 65-70 Winskyllä. Katotaan nyt miten tästä jatketaan :)
Ja sitten niihin tapahtuneisiin asioihin:
1. 19.8 Tappiksen kanssa olltiin tallikisoissa. Mentiin 60-65 ja se oli ensimmäinen kerta tappiksen kanssa kisoissa ja ensimmäinen kerta kun hyppään enemmän kuin 50cm kisoissa. Ja me voitettiin koko luokka! Oon Tappiksesta niin ylpeä <3
2. Menin tossa torstaina ratsastamaan Nukalla ja mun tuurillani Nukahan sitten ontui. Noh pyydettiin kuitenkin aikuinen paikalle ja tämä totesi että toinen takajalka on vain jäykkä. Laukat jäi vähän pois, mutta pää asia että Nukan jalka ei raittunut liikaa :)
JA sitten vielä pieni info:
Kun instagramissani on 400 seurajaa tulee arvonta, u can do this ;)
instagram:
maanantai 21. elokuuta 2017
Vuokraponi
Moikka!
Edellisestä postauksesta onkin jo aikaa ja pahoittelut siitä. Tän postauksen aiheena olisi kuitenkin kertoa uudesta vuokrahevosestani, Nukasta.
Kävin kokeilemässa Nukaa viime torstaina ja se on kyllä ihana😍 sen voi jättää talliin seisomaan ilman mitään ja ilman että se karkaa💓 menen taas huomenna sinne ja näin ollen vuokrapäiväni on torstai.
Huomenna taas uusi postaus ;)
Instagram: @team.leino
torstai 10. elokuuta 2017
10.8 pikapostaus
Tänään oiskin luvassa vaan tämmönen höpöhöpö-postaus :D Tarkoituksena tosiaan oli, että tänään tulisi toinen osa kisasarjaa, mutta päätinkin jättää sen myöhemmälle.
Kisoihin liittyen seuraavat kisat lähestyvät, jeejee! Hyppään siis enski kisoissa 60-65cm mahdollisesti Tappiksella.
Olin tossa sunnuntaina parivalmennuksessa. Instagramissa siitä lisää, mutta hypättiin korkeimmillaan 70cm :) Poni oli hieman laiska mut sain sen ihan hyvin sitten lopputunnista liikkeelle.
Ja sit näin loppukevennyksenä, mulla alkoi tänään koulu :D Oon tosiaan 7E:llä.
Instagram:
tiistai 1. elokuuta 2017
50 faktaa minusta
Niinkuin otsikosta jo huomaattekin oli faktojen vuoro. Olen ite kerännyt tähän 50 faktaa ja siinä oli aika iso urakka. Toivottavasti tykkäätte! Eiköhän siten vaan aloitella:
1. Kisaan ensi kisoissa ekaa kertaa 60cm!
2. Oon shoppailuaddikti XDD
3. Aattelin keräillä satulahuopia
4. Mul on aivan hirvee blogi-moti
5. Mulla on erillinen vihko blogi/heppa jutuille
6. Mun lempivärit on vaaleanpunainen, valkoinen, musta, harmaa ja beige
7. Haluisin myös omistaa ihan sikana kaikkii varusteita XD
8. Innostus keräilemiseen lähti zaikka08 tubettajalta
9. Otin viime postauksen kuvat selfiestickillä
10. Ja mä käytin kuvan ottamiseen siihen tarkotettua appia
11. Olen voittanut ratsastuskisoissa 2 kertaa ja ollut toinen 2 kertaa
12. Mulla on rasitusastma
13. Pidän myöhemmin arvonnan ;)
14. Mun koneena toimii vanha hp:n läppäri
15. Ootan koulun alkua
16. En malta oottaa et pääsen kisaamaan
17. Harrastan ratsastuksen lisäksi myös tanssia
18. Mulla on kasvi nimeltä Tuomas
19. Tuomas kuihtuu kohta
20. Haluaisin tehdä Q&A osa kakkosen, kiinnostaako?
21. Oon noin 165 senttiä pitkä
22. Omistan pienoismalli rekan nimeltä Emek
23. Mulla on toinenkin pienoismalli rekka; Kuhne&Nagel
24. Mulla on 5 ruusuketta ja 2 pokaalia
25. Mulla on liikaa vihkoja
26. Mun jalkapohja on liimattu
27. Kirjotin faktoja vihkoon 27.7, mutta kirjotan näitä bloggeriin 1.8
28. Haluaisin vuokraponin
29. Tähtään 9. luokan jälkeen ypäjälle
30. Mun lempi limu on kanes
31. Haluaisin ihan sikana Eskan huovan <3
32. Oon 13 vuotias
33. Kyllä, käytän tallilla meikkiä
34. Mutta vain silloin jos ne jää
35. sanoisinko et oon hieman laiska
36. Tykkään hevosten hoitamisesta
37. Saan aina hirveen kohtauksen ötököistä
38. Tykkän ostella huulipunia
39. Oon käynyt issikka vaelluksella
40. ja vaells oli lahja eeditiltä :)
41. Mulla on melkein 200 kuvaa mun instagramissa
42. Omistan yhden eskadronin riimun
43. Mun kisahanskat on liian pienet
44. oon ainut meidän perheestä jolla ei oo silmälaseja
45. Mun lempi tubettajat on aadan hevoselämää, zaikka08 ja voiceoffortuna
46. Hilmo nimesi Tuomaksen
47. Tykkään tehä postauksia
48. Mulla on honor 6
49. Mun lakanoista tulee mieleen Mansikan taulut
50. Mun parhaat kaverit on Maharti, Kasima ja Etsinha (tietäjät tietää)
Taas vaihteeksi vähän pidempää postausta :D Kertokaa mitä haluatte seuraavaka ;)
Instagram: @team.leino
keskiviikko 26. heinäkuuta 2017
Kisasarja #1
Sarja käsitelee kilpailuja ja kilpailemista. Tässä postauksessa pääsette kurkistamaan mun kilpavarusteita ;)
Ihan ekana on mun takki. Tätä en ookkaan käyttäny kertaakaan :´D Tän takin on äiti ostanut käytettynä ja tosiaan on merkkiä Piff :)
Seuraavana ois vuorossa mun kisahousut :) Housut on joskus tilattu jostain, tyyliin horzelta ja merkiltään ne on Pikeur.
Sitten ois paidan vuoro ja paita on ostettu Horzelta ja on ihn horzen oma mallistoa :) Tää paita on jo toinen samanlainen mikä mulla on xd
Sitten ois mun kisahanskat. Näistä mul ei oo mitään tietoa :D Nää on ollu mulla toosi kauan ja noh alkaa olemaan jo pienet :(
Sitten sukat. Äiti tilas mulle Horzelta paketin kisasukkia. Niit oli siinä pakkauksessa kahet? vai oliko peräti kolmet. Joka tapauksessa kuvasin kuitenkin yhet :) Näistä oon tykänny ihan hirveesti, nää on semmosta ohutta materiaalia joka on tosi iso plussa :)
Ja vielä lopuksi olis vielä letityskumppareita :) Lasken ne nyt kisavarusteiksi ja nitä on tullut osteltua vähän jokapaikasta. Väreinä on ruskea, valkoinen, musta ja sininen.
Tää postaus olikin sitten tässä :) Seuraavassa osassa ois luvassa mun valmistautumista kisohin ;)
//lukijaksi voi liittyä internetversion kautta//
Instagram: @team.leino
tiistai 25. heinäkuuta 2017
Päivityspostaus #2
Hei!
Tällä viikolla saatte 2 postausta😅 Nimittäin blogissa aikaisemmin olleen kyselyn perusteella halusitte postauspäiväksi torstain :) Torstaina siis toinen postaus.
Torstaina alkaakin mun uusi postaus sarja! Tää postaussarja käsittelee kisoja ja kaikkee niihin liittyvää ;) Ja heti 1. Postauksessa saatte nähdä mun kisavarusteet joten olkaas tarkkana :)
Instagramista vielä sen verran, että kuvakisa on nyt päättynyt🙆 Ja kuvakisan voitti @team.tuhkimonregina ja häntä voi mennä seurailemaan :) Tähän postaukseen vois ehotella mitä seuraavaks teen instagramiin 😉 esim. Pt jos kisaa, arvontaa mitä ikinä haluuttekaan! Jossain vaiheessa teen kyselyn siitä tohon viereen :)
//lukijaksi voi liittyä internetversion kautta//
Instagram: @team leino
sunnuntai 23. heinäkuuta 2017
Q&A
Moikka!👋
En oo taas päivitelly kun ei oo ollu tunteja yms. :/
Kyselin instassa (ja muualla) teiltä Q&A kyssäreitä ja niitä tuli 20🙊 Saattaa olla et teen tästä 2 osasen, pistäkää vaan lisää kysymyksiä tulemaan😉
1. Kauan olen ratsastanut?
- Noin 7 vuotta :)
2. Monta kertaa olen tippunut?
- hyvä kysymys, en oo ees laskenu XDD mut päälle 30 ainaki :)
3. Hepat vai kaverit?
- ofc frendit❤
4. Miks just ratsastus eikä esim luistelu?
- en tiiä, ratsastus on vaan jotenki se mun laji💙
5. Miks Hanski eikä Eppu?
- en osaa sanoa, joku hanskissa vaan hurmas mut ihan täysin❣🐴
6. Tappis vai seera?
- äää kummatkin on mun hoitoponeja :3 mut ehkä kuitenki Tappis koska tapsalta löytyy sopivasti vauhtia kun aletaan korottaa esteitä🐎
7. Hevoset vai ponit?
- Ponit!
8. Esteet vai kouluratsastus?
- esteet💪 mul ei oo tarmoo harjotella kouluratsastus juttuja😅
9. Mp maastoesteet?
- ois tosikiva päästä kokeilee kunnon maastoesteit ku en oo oikeen ikinä niitä menny😅
10. Pelottavin kokemus hevosten kaa?
- tää on vaikee xdd varmaan se kun wicy lähti alkeistunnilla. Mun sydän hakkas niin kovaa🙇
11. Onko mulla ikävä Kenzua?
- onhan aina välillä mut ei enäö hirveesti kun tiiän et sil on kaikki hyvin😊
12. Leiri vs valmennus?
- valmennus ehdottomasti!
13. Pahin trauma hevosen kanssa?
- varmaan se kun "kaaduttiin" Kenzun kanssa :/
14. Pahin tippuminen?
- Hanskilta kawerdan kisaverkassa😅
15. Millä tallilla aloitin?
- Öö kävin alkeistunnit hevoslaaksossa :)
16. Kuinka kauan oon ollu hevoslaakson tallilla?
- nyt putkeen 2-3 vuotta kai? :D
17. Milloin aloitin ratsastuksen?
- 6 vuotiaana
18. Miten sain ajatuksen ratsastukseen?
- Inkalta😘
19. Hanski vs Tappis?
- Hanski on tärkeempi, mut tykkäön enemmän mennä Tappiksella😅💗
20. Ratsastus vs hoitaminen?
- ratsastus, vaikka tykkäänkin hoitamisesta💦
Siinä oli kaikki👑 Kiitos kaikille jotka pisti kysymyksiä mulle✌ Pistäkää lisää kysymyksiä tän kommentteihin niin vastqilen niihin seuraavassa Q&A:ssa ;)
//liitythän lukijaksi?//
Instagram: @team.leino
torstai 13. heinäkuuta 2017
Päivityksiä
Pitkästä aikaa kirjoittelen, koska kesällä en ole käynyt tallilla.
Tosiaan aloitin Tappiksen hoitamisen ja näin ollen mulla on nyt 3 hoitoponia! (Hanski, Tappis ja Seera) Tappiksella ajattelin startata 60cm luokan ensi kisoissa.
Sitten tossa pari päivää sitten oltiin äidin kanssa koiranäyttelyissä. Nähtiin siellä paljon tuttuja, mm. Mun vanha ratsastuksenopettaja kun vuokrasin vielä Kenzua :) Tämän ratsastuksenopettajan äiti oli siellä myös ja hän ehdotti äidille että minä tulisin kokeilemaan heidän yhtä ponia! Ootan jo innolla että pääsen kokeilemaan <3
instagram: team.leino
lauantai 17. kesäkuuta 2017
17.6.2017 estevalmennus
Aloitettiin innareilla ja välillä Tapsa siirisi raville kesken innareiden :/ Sitten kun alettiin menemään rataa Tappis alkoi jo liikkumaan ihan hyvin :) Parit hypyt tultiin tosi kaukaa ja muutamat hypyt sitten ihan läheltä ja vinosti :D Lopputunnista alkoi ne lähestymisetkin mennä paremmin.
Varmaan jatkan nyt Tapsan kanssa kisaamista ja hyppimistä ja voisin vaikka vaihteeksi kokeilla Seeralla koulua? On tapsa kyllä kiva <3
Kuvat: Eedit Paukkunen
Instagram: team.leino
perjantai 16. kesäkuuta 2017
Perjantai 16.6.2017
Saara (ratsastuksenopettaja) sanoi että saan itse päättää kellä menen ja aattelin että meen Tappiksella :) Tehtiin paljon kokoamisia ja laukka meni ihan super hyvin! Aattelin että meen huomisenestevalmennuksen Tappiksella ;)
Tässä vielä videota tunnista :) c: Kiia Karhunen
tiistai 13. kesäkuuta 2017
Rutiinit ja muuta löpinää
RUTIINIT:
Maanantai: maanantaisin en käy tallilla, eikä näin kesälomalla maanantaisin ole muitakaan harrastuksia.
Tiistai: Samoin tiistaina, ei harrastuksia.
Keskiviikko: keskiviikkona mulla on Hanskin hoitopäivä ja lähden arkipäivisin yleensä tallile neljän jälkeen, että ehdin taluttamaan tunneille :)
Torstai: ei mitään.
Perjantai: perjantaisin mulla on sitten estetunti ja yleensä menen Seeralla <3
Lauantai: lauantaina en välttämättä mene tallille jos menen kyseessä on luultavasti joko kello 9-10 oleva tallikorvausratsastus tai kilpailut. Yleensä myös estevalmennukset sovitaan lauantaille :))
Sunnuntai: sunnuntaisin oon sekä Hanskin, että Seeran hoitopäivä :) tallille menen yleensä kello 13 ja pois lähden viimeistään kello 20 jälkeen :)
Sitten niihin muihin juttuihin:
Aattelin että voisin julkaista postauksia tiettynä päivänä? Tai useammin jos sattuu olemaan joku erikoinen juttu.Pistän tuohon etusivulle kyselyn siitä joten käykääpäs sitten äänestämässä :)
Instagram: @team.leino
Blogi
Pidin instagramissa pienen kyselyn haluutteko blogin ja päätin sitten tehdä sen! :) Tosiaan blogissa seikkailee minun lisäkseni ponit Hanski ja Seera hevoslaaksontallilta. Hoidan sekä Hanskia että Seeraa ja kilpailen Seeralla.










